Go to account settings

  Vakblad Mannenmode    

BB Chum: Vrolijke mannenshirts. Tegen een betaalbare prijs

Mannenshirts mogen meer uitgesproken zijn. Dat was het uitgangspunt voor Peggy Benner-Haullussy en Martijn Both om met BB Chum nieuwe, vrolijke mannenshirts te introduceren. BB Chum richt zich op mannen die meer willen dan zachtblauw, wit of gestreept. Zij wil opvallende shirts bieden, van goede kwaliteit tegen een betaalbare prijs. BB Chum concentreert zich daarbij op de eigen prints. Inmiddels heeft zij stoffenfabrikanten in Zuid Europa gevonden die tegen redelijke condities zelf ontworpen dessins drukt. “ Op deze manier is de kans klein dat je op een feestje je eigen shirt tegenkomt”. Aldus de oprichters. Ondanks dat de oplage beperkt blijft tot maximaal 40 stuks, is de verkoopprijs niet hoger dan € 79,95. Naast onlineverkoop zoeken Benner-Haullussy en Both naar conceptstores die hun shirts willen verkopen. Het aantal winkels dat BB Chum verkoopt gaat nu richting 10. Vegroten van bekendheid van het merk gebeurt via guerilla-marketingacties, zoals tijdens het Amsterdam Light Festival waarbij in het Vondelpark BB-Chumshirts als lampionnen werden opgehangen.

www.bb-chum.nl
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

   Vakblad Kleur & Stijl    

Overhemd met Humor
Mannenkleding saai? Met een overhemd van BB Chum behoort dat voorgoed tot de verleden tijd. Martijn Both en Peggy Haullussy zijn het creatieve brein achter deze Nederlandse overhemdencollectie waarmee ze meer 'kleur' brengen in de mannengarderobe.
De missie van BB Chum: 'Om onvergelijkbaar en onvervangbaar te zijn, moet je altijd weer anders zijn'. Een uitdaging die Martijn en Peggy lachend aangaan met een kleine collectie overhemden met vrolijke prints en een goede prijskwaliteitverhouding. Daarnaast willen ze met hun overhemdencollectie de man zichtbaarder en uniek maken in zijn uitstraling.

Anders dan anders
De reden om met het overhemdenlabel te starten kwam voort uit een eigen behoefte. Martijn was al die basic uni's zat en wilde wel eens wat anders. Anders denken is hem niet vreemd want bij bedrijven als Ahold en de HEMA werd juist hij ingezet om productgroepen, waarmee het minder goed liep, op te krikken en nieuw leven in te blazen. Peggy daarentegen kan terug kijken op jarenlange ervaring als inkoper bij bedrijven zoals Arrow en WE met als specialisatie ... OVERHEMDEN. Peggy: Overhemden is een leuke productgroep omdat het een makkelijk product is, iedere man draagt het en je kunt er echt iets bijzonders van maken.

Hoe reageert de markt?
Mannenmode kan veel leuker en met BB Chum willen we daar een bijdrage aan leveren zegt Martijn. "Januari 2015 was een goede maand voor de verkoop via de webshop en we hebben ook diverse gesprekken uitstaan met retailers. Retailers spelen graag op safe met hun in koop. Het is een beetje kip-eiverhaal; willen mannen geen overhemd met print of durven retailers het niet op te nemen in het assortiment en wordt het dus niet aangeboden? De mannenmode zit in een vicieuze cirkel en wij doorbreken die met humor, kleur, relativering en vrolijkheid in contrast met de silo's vol branded eenheidsworsten. We zouden natuurlijk graag overvallen worden door ons eigen succes. Maar aan de andere kant is het ook fijn om rustig te kunnen bouwen aan het merk." Peggy: Doordat wij van ieder overhemd maximaal 40 stuks laten maken, blijft het toch exclusief en doordat er een aantal distributieschakels ontbreken kunnen we een goede kwaliteit leveren voor een prijs van EUR 79,95. Retailers die ons label willen verkopen, komen we tegemoet door de overhemden in consignatie te geven. Hierdoor lopen ze weinig risico en hoeven ze niet te investeren. Iets wat in deze tijd als heel prettig wordt ervaren. Onze kracht zit ook in het feit dat wij echt onszelf zijn en een eerlijk product leveren; what you see is what you get!

Naamsbekendheid
Dat deze cowboys de kunst van het anders zijn beheersen, bewijst hun guerrilla actie begin januari in het Amsterdamse Vondelpark tijdens het Light Festival. Door de overhemden te 'verlichten' leken het net lampions. Martijn: "Daar hebben we flink wat aandacht gekregen en dat leverde ons weer een plek op in een Pop-up store. Waarschijnlijk heeft dit ook bijgedragen aan de toename van de verkoop in januari. Klanten kunnen bij ons punten sparen of wel Chums waarmee ze korting kunnen krijgen op hun overhemd. Door lid te worden van de Chum (vriendenclub) voelen mensen zich verbonden met ons merk en dat is uiteraard ook weer goed voor onze naamsbekendheid. We houden goed in de gaten wat er in de markt gebeurt en hoe wij daar op ludieke wijze op in kunnen spelen. Ook kunnen stylistes bij ons een overhemd lenen voor een fotoshoot. BB Chum is nu nog een goed bewaard geheim.

Doelen
Een van de doelen die het duo nastreeft is om een kleurrijk lifestyle merk te worden voor mannen. Peggy: En met kleurrijk bedoelen we dan kleurrijk door het dessin. Het leuke van de overhemden is dat de man die de prints misschien iets too much vindt het overhemd onder een trui kan dragen waar bijvoorbeeld de boord er vrolijk bovenuit piept. Ook kan een overhemd met print met gemak onder een pak worden gedragen bij een minder formele setting of voor de casual Friday. Tegenwoordig zijn de regels over wat hoort een stuk versoepeld. Mannen moeten daar misschien nog een beetje in worden opgevoed. Door de positieve reacties van onze klanten over met name het draagcomfort van de hemden bieden we ook een kleine collectie basis overhemden aan in uni kleuren. Maar we richten ons op prints. Momenteel werken we aan de zomercollectie en willen er naar toe werken maandelijks met een nieuwe print te komen. Ons motto is: BB Chum Brightens Your Day.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Management Team Magazine   

Vrolijke boel
In de neklabels staat ‘BB Chum brightens your day’. Dat is niets te veel gezegd: Martijn Both en Peggy Haullussy maken een vrolijke boel van hun in kleine oplages gemaakte overhemden. Wie de prints van het nieuwe merk wat te lawaaiig vindt, kan uitwijken naar de uni’s met een twist.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

 


 

Je winkelwagentje — 0

Je winkelwagentje is op dit moment leeg

Inloggen

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »